راه اندازی ویپ سیسکو و مایکروسافت
نوشته شده توسط : repairsman

انواع ویپcisco

ویپ سیسکو در دو نوع اصلی راه اندازی می شود که هریک قابلیت ها و محدودیت های خاص خود را دارند. سیسکو برای ارائه سرویس های ip تلفن از دو سطح کلاستر بیس و سینگل سرور استفاده می کند. مرکز تماس هایی که به شکل سینگل سرور راه اندازی می شوند، تنها با استفاده از یک سرور کار می کنند. یعنی تمامی امکانات voip توسط یک سرور راه اندازی شده و در اختیار کاربران قرار می گیرند. سیستم های کلاستر بیس اما با چندین سرور کار می کنند.

این سرورها بکاپ یکدیگر هستند و به مثابه یک سرور پشتیبان عمل می کنند که بار ترافیکی بین آنها تقسیم شده است. یعنی اگر یکی از سرورها به هر دلیلی از مدار خارج شود، ترافیک آن بین سایر سرورها تقسیم می شود. به این ترتیب تماس های مجموعه تحت هیچ شرایطی مختل نخواهند شد. کلاستر بودن سرورهای ویپ سیسکو نوعی مزیت است که ارائه دهندگان تمرکز ویژه ای روی آن دارند. کارشناسان وب مرکز سخت افزار ایران بر حسب ظرفیت و نیاز مجموعه کاری شما، یکی از سطوح کلاستر یا سینگل بیس ویپ را برای شما راه اندازی خواهند کرد.

پیاده سازی ویپ سیسکو
پیاده سازی ویپ سیسکو چه مزایایی دارد؟

اساسا تلفن تحت شبکه یا همان voip کاربردها و مزایای زیادی برای کاربران (چه تماس گیرندگان و چه دریافت کنندگان تماس) دارد. اما راه اندازی ویپ سیسکو مزایای افزون تری هم دارد که تمایل مدیران را برای استفاده از آن افزایش داده است. به عنوان مثال با استفاده از این سیستم، نیازی به پرداخت هزینه راه دور و یا شهری جهت برقراری تماس تلفنی بین مراکز مختلف نخواهید داشت.
همچنین سطح امنیت تلفنی در این سرویس به شدت افزایش یافته و دلیل آن نیز استفاده از یک بستر مخصوص برای برقراری تماس ها می باشد. ویپ سیسکو به شما امکان تعریف و یا انتقال شماره تلفن به صورت دلخواه را می دهد و به این ترتیب دست شما را باز خواهد گذاشت. یکپارچگی بستر تلفنی با بستر داده، امکان دسترسی به شبکه VoIP سیسکو سازمان از هر نقطه در کشور و خارج از کشور، کیفیت بسیار بالای تماس های شبکه، امکان برقراری ارتباط های تصویری و در نهایت قابلیت توسعه پذیری و انعطاف پذیری بالا نیز از جمله مزایایی هستند که با پیاده سازی ویپ سیسکو از آنها بهره مند خواهید شد.


تجهیزات voip سیسکو

پیاده سازی ویپ سیسکو مستلزم استفاده از تجهیزات ویژه ای است که شامل برخی سخت افزارها و برنامه های نرم افزاری می گردند. پیش از هر چیز شما باید یک گوشی تلفن ویژه و سازگار با ویپ داشته باشید. برای این منظور کارشناسان ما از تلفن های آنالوگ، تلفن رومیزی، تلفن USB و تلفن مجازی یا اینترنتی استفاده می کنند.
Gateway یکی دیگر از تجهیزات راه اندازی voip سیسکو است که به منظور برقراری ارتباط بین شبکه Voip سیسکو و شبکه تلفنی آنالوگ مورد استفاده قرار می گیرد. برای ساخت یک کنفرانس تلفنی هم باید از راهکار MCU استفاده کنید. این راهکار که در بخش های قبل راجع به آن صحبت کردیم، برقراری ارتباطات چند طرفه را برای کاربران فراهم می کند. گفتنی است کارشناسان ما در مرکز سخت افزار ایران مشاوره های لازم را در خصوص تمامی این تجهیزات به شما ارائه خواهند داد.

 

مزایای پیاده سازی voip در مایکروسافت

ویپ مایکروسافت یا به عبارتی راه اندازی voip در مایکروسافت مزایای بی شماری دارد. اول این که با این روش، قابلیت های متعددی را با هم در اختیار خواهید داشت. در واقع این سرویس، VoIP را در مقیاس های کوچک و بزرگ در بستر Microsoft Lync Server  پوشش می دهد و تمامی قابلیت ها را با Collaboration اختصاصی پیاده سازی می کند.

پیام رسانی آنی، راه اندازی Chat Room، Share کردن دسکتاپ با یک نرم افزار خاص، Video Conferancing، Peresentation، تماس صوتی و تصویری داخلی و بیرونی در شبکه، تعامل بسیار قدرتمند با اکسچنج سرور، مانیتور کردن تمامی رفتار ها، گزارش گیری، انتقال داده و فایل، VoIP و PSTN های مخابراتی، راه اندازی چت روم ها و بحث های مبتنی بر موضوع، برقراری تماس های صوتی و تصویری درون شبکه ای و برون شبکه ای، اشتراک گذاری فایل آسان برای کاربران و مواردی از این دست، تنها بخشی از مزایای پیاده سازی ویپ مایکروسافت به شمار می روند.

در شرایطی که روز به روز شاهد پیشرفت های بیشتری در حوزه ارتباطات هستیم، استفاده از یک سیستم ارتباطی نوین و پیشرفته لازمه موفقیت شما در عرصه رقابت با سایر شرکت ها و سازمان ها خواهد بود. کارشناسان مجرب شبکه در مرکز سخت افزار ایران آمادگی این را دارند که اطلاعات کاملی از صفر تا صد نصب، اجرا و راه اندازی ویپ مایکروسافت به شما ارائه دهند.

 

کاهش هزینه ها با پیاده سازی ویپ مایکروسافت

وقتی شما می خواهید برای مجموعه اداری یا تجاری خود سیستم تلفن تحت شبکه یا همان ویپ را راه اندازی کنید، از چند برنامه  می توانید استفاده کنید. سیسکو و مایکروسافت رایج ترین برنامه هایی هستند که در پلن های راه اندازی ویپ مورد استفاده قرا رمی گیرند. تعامل و سازگاری بسیار خوب این سرویس با سایر سرویس های شبکه مایکروسافت مانند Microsoft Active Directory Domain Serveries و Microsoft Exchange Server محبوبیت آن را افزایش داده است.
به گونه ای که بسیاری از مهندسین شبکه برای پیاده سازی Unified Communication از این سرویس استفاده می کنند. اساسا مزیت اصلی voip کاهش هزینه ها است. شما با ویپ چه از طریق سیسکو و چه مایکروسافت، ارتباطات صوتی و حتی تصویری مورد نظرتان را در بستر شبکه برقرار می کنید. نرم افزار اختصاصی مایکروسافت برای استفاده از ویپ که با عنوان Microsoft Lync شناخته می شود، مواردی همچون انتقال تصویر، فایل، سیستم حضور و غیاب، پیام رسانی و … را تحت پوشش قرار می دهد. این یعنی شما با پیاده سازی ویپ مایکروسافت می توانید از حداکثر پتانسیل سازمانی خود استفاده کنید. به این ترتیب هزینه راه اندازی مجزای هریک از سرویس های مذکور حذف شده و عملا یک صرفه جویی اقتصادی مهم خواهید داشت.

 

منبع : مرکز سخت افزار ایران





:: موضوعات مرتبط: شبکه , ,
:: برچسب‌ها: voip , مایکروسافت , راه اندازی ویپ مایکروسافت , راه اندازی ویپ سیسکو ,
:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 مهر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: